Sağlam bədəndə, sağlam ruh

voleybol_cocuk_500

Yazın gəlməsi ilə birlikdə uşağınızın inkişafını və böyüməsini dəstəkləmək, maraqlı  vaxt keçirməsini təmin etmək üçün idman fəaliyyətlərinə yönləndirə bilərsiniz. Araşdırmalar, idmanın  böyüməyə və bədən inkişafına təsiri ilə yanaşı bir çox psixoloji faydası olduğunu da göstərir. İdmanın psixoloji faydaları …

Özünə inam

İdman etməyin, uşağın özünə olan hörmətini, mənlik dəyərini və özünə inamını yüksəltmək kimi  bir potensialı vardır. Tennis, üzgüçülük, basketbol və ya futbol  kimi hər hansı bir idmanla məşğul olmaq uşaqlara yeni fəaliyyətləri sınamaq üçün özünə inam yaradır. Həmçinin müəyyən bir idmanla məşğul olan uşaq və ya gənc özünün  hansı bacarığa sahib olduğunun fərqinə varır və  özü haqqda formalaşdırdığı fikirlər onu uğura aparacaq bir şəkildə motivasiya edir.

Amerika Pediatriya Akademiyasında aparılan araşdırmalar, idmanın  uşağın özü haqqındakı fikirlərinə müsbət təsir etdiyini göstərmişdir . Xüsusilə narahatlıq, qorxu problemləri yaşayan uşaqların  idmanla məşğul olduqları təqdirdə bu problemlərinin azaldığı görülür.

Liderlik bacarıqları

Liderlik bacarıqları insan həyatında əhəmiyyətli sayılır  və bu uşaqlıqdan formalaşdırılmalıdır.  İdman uşağın liderlik bacarıqlarının inkişaf etməsinə təsir edən  amillərdən hesab edilir.  Xüsusilə basketbol və  ya voleybol kimi komanda idmanlarında  liderlik rolu,  uşağın boynuna götürməsi lazım olan bir rol olaraq qarşısına çıxır və bu onun  bacarığını artırır.  Uşaq, qrupun  lideri  olaraq məsuliyyətini  başa düşür və duyğularını idarə edə bilir.

Şəxsi inkişaf

İdman ilə məşğul  olmaq uşağın xarakter inkişafına da müsbət istiqamətdə təsir edir. Məsələn, futbolun,  meydançada  yalnız qol vurmaqdan ibarət olduğunu düşünə bilərik , ancaq uşaq bu oyunu oynamağa başlayanda etik qaydaları, paylaşmağı, ünsiyyəti, zamanı idarə etməyi və qarşıdurma  kimi bacarıqları mükəmməlləşdirəbilir. Əgər uşaq bu gün məşğul olduğu idman növünün qayda-qanunlarını öyrənir və onlara əməl edirsə, o gələcəkdə hüquq və cəmiyyət normalarını da  normal şəxsiyyət kimi  mənimsəyəcəkdir. Yəni, idmanın yalnız bir əyləncə və ya məşq vasitəsi deyil fərdi inkişaf üçün də əhəmiyyətli olduğu unudulmamalıdır.

Dost qazanmaq

İdmanın müsbət təsirlərindən biri də yeni dostluqlar qurulmasıdır. Xüsusilə daha içinə qapanıq  uşaqlar  dost qazanmaq mövzusunda çətinlik yaşaya bilir və bu vəziyyət onları kədərli və təcrid  edilmiş kimi hiss etdirə bilər. Ancaq,  bir idman komandasının üzvü olmaq, üzvlərin birlikdə keçirəcəkləri zamana bağlı olaraq dost qazanmaq  prosesi daha da asanlaşır. Saatlarla edilən məşqlər zamanı  üzvlər arasında daha səmimi mühit  yaranır. Uşaq bu sayədə sosiallaşma  bacarıqlarını inkişaf etdirir və uzun müddətli  dostluqlara sahib olur.

Düzgün bədən qiymətləndirilməsi

Xüsusilə yetkinlik dövründəki gənclərin bədənləri haqqda fikirləri  doğru istiqamətdə olmur.  Bu dövrdə vücudu ilə əlaqədar qayğılar yaşayan gənclər daha aşağı özgüvənə malik olurlar. İdman növlərindən biri ilə maraqlanmaq isə, onların daha sağlam, daha fit olmalarını təmin  etməklə yanaşı özgüvənlərinin artmasına da  kömək edəcəkdir. Erkən yaşda idman vərdişi qazanıldığında  uşaq boş vaxtlarından daha faydalı istifadə edəcək , internetdə vaxt keçirmək və ya TV izləmək kimi passiv fəaliyyətlərdən uzaqlaşacaqdır. Müntəzəm idmanla birlikdə sağlam kilosuna çatacağı  üçün,  obezite ya da  digər yemə pozuqluqları kimi problemləri yaşama ehtimalı ortadan qalxacaqdır.

Akademik  bacarıqlar

İdman və digər fiziki fəaliyyətlərlə məşğul olan  uşaqlar,  akademik yöndə  öz yaşıdlarına nisbətən  daha yaxşı bir performans göstərirlər.  Uşağınböyük bir diqqətlə fəaliyyətinə fokuslanması zehni performansı artırır  və idrak etmə müddətini sürətləndirir. Araşdırmalar, idmanla məşğul olmağın –  nörotrofin (sinir toxumasıyla əlaqədar) istehsalını artırdığını, kiçik zülalların sinir sistemindən ifrazında böyük rol oynadığını göstərir. Bu da unutqanlıq və irəli yaşlarda demans, alzeimer  kimi narahatlıqların  yaranma riskini azaldır.

Stress və depressiya

Araşdırmalar, fiziki məşqlərin çox yüksək səviyyədə olmayan depressiya əlamətlərini və narahatçılığı  azaltmağa köməkçi olduğunu göstərir.  Stresslə bağlı araşdırmalar isə ,idmanın stressə qarşı qoruyucu bir xüsusiyyəti olduğunu göstərir. İdman vasitəsi ilə uşaq enerjsini atmaqla yanaşı, həmçinin emosional gərginliyini də azaldır. Bu baxımdan demək olar ki,  idman uşaqlarda stressin səbəb olduğu problemlərə  qarşı qoruyucu  rola malikdir.

Həyat bacarıqlarının öyrənilməsi

 İdmanla məşğul olmaq, uşaqlara liderliyi, komanda işini və əməkdaşlığı da əhatə edən bir çox əhəmiyyətli həyat bacarıqlarını öyrədir. Uşaqlar  hədəf təyin etməyi  və bir hədəfə çatmaq üçün var gücüylə çalışmağı öyrənirlər. İdmanla məşğul olmaq, uşaqların yaşıdları ilə  daha yaxşı  əlaqə qurmalarına kömək edir. Bütün bu təcrübələr, onların evdə, məktəbdə və ya gələcəkdəki işlərində digər insanlarla necə çalışacaqlarını öyrənmələrinə də kömək edir .

 

Qeyd etmək lazımdır ki, hər idman növü  fərqli motor və ictimai bacarıqları formalaşdırır və  hər idman sahəsi ayrı-ayrı, bəzi bacarıqları ön plana çıxarır. Məsələn;

Basketbol və voleybol; liderlik bacarıqları, komanda fəaliyyəti , paylaşma, inam yaratma, yaxın əlaqələr qurma bacarıqlarını daha çox inkişaf etdirərkən  Tennis; tez qərar vermə, zaman rəhbərliyi, sabit olma, özünə inam və fərdi olaraq hərəkət edə bilmə bacarıqlarını artırır.

Üzmə; daha çox hədəf, konsentrasiya, fərdi intizamı artırarkən  Qılıncoynatma; qarşı tərəfi analiz etmə, risk alma və qərar vermə bacarıqlarını artırır. Digər tərəfdən Atletizm  bütün idman sahələrinin təməli sayılır və koordinasiya və konsentrasiya bacarıqlarını artırır.

Valideynlər və müəllimlər hər zaman uşaqlara idmanla məşğul olmağı aşılamalı və bunun üçün şərait yaratmalıdırlar. Ancaq, burada çox vacib bir məqama toxunmaq lazımdır. Uşaqları ´´Önəmli olan performans  deyil, səydir ´´ düşüncəsi ilə idmana həvəsləndirməli və onları  qazandıqları  ya da  məğlub olduqları  oyunlara görə deyil, məhz göstərdikləri səyə görə qiymətləndirildiklərini vurğulamalıdırlar.

İsmayılova Qədəmli

Xəzər Universitetinin, Psixologiya fakültəsinin III kurs tələbəsi

Share to Odnoklassniki